zaterdag 12 maart 2016

MTB Lenterit voorbereiden 11-03-2016

Voor de facebook groep die ik opgezet heb, ben ik bezig met het organiseren van een lente rit. Een gezellige gezamenlijke rit, om de lente in te luiden.
Deze moet natuurlijk proefgereden worden, dus dat wilde ik vandaag eens doen.

Omdat de start bij snowworld is, ben ik ook hier begonnen.
De route gaat eerst via het Daliepad naar het Polderpad. Daar zit tegenover de begraafplaats een leuke afdaling, om gelijk iedereen een beetje wakker te maken. Omdat je in het begin van de rit vaak even het tempo een beetje af moet stemmen, heb ik er voor gekozen om langs de Amerikaweg naar het stadshart te rijden. Je komt hier een aantal verkeerslichten tegen, waardoor de groep makkelijk bij elkaar gehouden kan worden.
Net voorbij het stadshart komt dan de eerste offroad strook, in de vorm van een (vers gesnipperd) houtsnipperpad langs de kinderboerderij. 
Dwars door het oude centrum rijden we dan richting de A12, waar we nog even onder een erg laag bruggetje door zullen moeten kruipen.
In de driemanspolder pakken we nog even een prachtige rock garden mee, ik ben benieuwd wie er allemaal af durven!

Na nog wat houtsnipperpaden komen we dan uit bij de golfbaan, zodat we daar ook nog een paar hoogtemeters kunnen maken.
Na de golfbaan volgende we A12 nog een stukje om bij het befaamde kerkje uit te komen. 
Na het kerkje gaan we verder naar de wijk&wouden route, waar ik een paar kleine improvisaties heb voorbereid.
Bij de kniplaan snijden we een stukje af, om via een alternatieve oversteek onder de N206 door te rijden.
Dan door naar 't Geertje, waar nog wat zandpaden zitten (altijd vrij van modder) om de beentjes een beetje uit te putten.
Door de meerpolder kunnen we vervolgens weer terug naar het Buytenpark, om zo net niet aan de 40 kilometer te komen.

Ik ben erg benieuwd wat iedereen van de route gaat vinden. Ik vond het met het weer van vandaag in ieder geval geen straf om de route voor te mogen bereiden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten