vrijdag 22 januari 2016

MTB GPS tocht in het NHD 22-01-2016

Via het forum van mountainbike.nl was ik aan een route gekomen in het Noord Hollands Duinreservaat. Een aantal mensen hadden we zin om deze rit te gaan rijden, dus hadden we afgesproken.
Helaas moesten er een aantal afzeggen, maar gelukkig kon René (met wie ik ook vorig jaar de 100 van Horst gereden heb) wel.
Om half 9 gingen we van start, vanuit de ingang bij Heemskerk
Allebei hadden we geen flauw idee wat we konden verwachten, omdat we allebei nog nooit in deze omgeving gefietst hadden. Voor mij dus direct een mooie mogelijkheid om een route te rijden op mijn Sigma ROX 10.0. Dat had ik namelijk nog nooit gedaan.

Dat het koud is deze tijd van het jaar was goed te merken. De ondergrond was deels bevroren, dus ik was erg blij dat mijn achterband relatief zacht stond. Ik was namelijk niet op mijn granite chief, maar de Cube mocht weer eens dienst doen.

Het Noord Hollands Duinreservaat is een uitgestrekt gebied in Noord Holland. Hier kun je vanaf zonsopgang tot 10:30 uur vrij fietsen op de paden, mits je uiteraard niemand tot last bent.
Het is een prachtig gebied met veel leuke paadjes en stiekem hier en daar nog best wat hoogteverschil.
Zo nu en dan kwamen we dan ook nog best leuke klimmetjes tegen.

Wij hebben een route in het zuidelijke deel van het gebied gereden van ongeveer 40km, wat deze tijd van het jaar nog net te doen is binnen de tijd die je hebt. Hoe eerder het licht is, hoe langer je natuurlijk kunt fietsen in het gebied.

De route die wij gereden hebben liet ons in het zuiden de mooiste paadjes zien, waar we dan ook lekker van genoten hebben. Voor een doordeweekse dag vond ik het nog redelijk druk met andere fietsers. Het is daarom goed uitkijken voor tegenliggers, omdat er geen uitgezette route en vaste rij richting is.

In de gereden rit zaten uiteindelijk iets meer dan 200 hoogtemeters, dus de zitten vast weer in de beentjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten